Planets Startsida Facebook

onsdag 29 juni 2011

Framme i Spanien!


Vilken dag! Nu har vi äntligen rest klart och det är verkligen skönt! En underbar kommentar en liten flicka sa under resan var "va!? Är de hus?? Jag trodde det va fågelbajs!" haha!!

Flygturen gick snabbare än väntat men vi kompenserade det bra med en dubbelt så lång bilresa än planerat! Tanken var att vi skulle följa min GPS i mobilen som jag slitit så för att få att funka, men pappa glömde säga att vi skulle åka på tullfria vägar!
Så jag knappade in att vi skulle åka till lägenheten och GPSen gav den snabbaste vägen, men det var inte den vägen pappa hade tänkt sig då den var förbi flera tullar! Detta gjorde att när vi åkte så sa jag plötsligt att han skulle svänga, och då blev det galenskap i bilen men vi svängde tillslut! Vilket vi inte skulle ha gjort! Sedan åkte vi sicksack, lite efter pappas-vilja, lite efter GPSens och lite efter vad mamma och Elin tyckte!
Fram kom vi, men resan som skulle ta en timma tog istället två!

Jag var helt energifattig, likt resten av familjen, så det första vi gjorde var att handla lite att äta! Sedan drog jag och syrran på oss badkläderna och drog till poolen!

Nu sitter jag vid en vägskylt i slutet på en gata, då jag fann Wi-fi här! Antagligen någon som bor här, men spanjorer brukar vara givmilda! Måste poängtera hur varmt det är!! Riktigt tryckande!

Nu är det dags för middag!






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar