Planets Startsida Facebook

söndag 24 juli 2011

Seger på 200m på Bohusspelen!!


Riktigt skönt att få med sig två segrar från den här helgen! Idag var det återigen riktigt riktigt dåliga förhållanden! I mitt finalheat hade vi -2.5 i vind! Med andra ord riktigt hård motvind, men ändå så sprang jag på 23.14 vilket bara är tre tiondelar över pers! Det bör även tilläggas att vinden var bra mycket starkare då den kom från sidan, men mätaren registrerar endast i raksträckans längdriktning! Så det blåste till och med mer än vad som angavs!

För att undvika skada så sprang jag i långa tights och med t-shirt under linnet! Jag tog det även väldigt lugnt då jag fortfarande hade känningar i knävecken, nästan för lugnt! Jag släppte Rasmus som kom två:a näst intill för mycket, han ledde nog med fem meter efter halva sträckan och jag fick verkligen ta i i motvinden för att komma ikapp och gå förbi sista tio metrarna!

Men jag är nöjd med loppet! Jag förvärrade inte det onda jag hade i knävecken, åtminstone inte vad jag vet, vilket var det viktigaste! Sedan så fick jag segern också vilket var vad jag ville! Tiden var heller inte fy skam med tanke på min lugna öppning, den starka motvinden samt det onda i benen!

Jag är faktiskt väldigt nöjd med helgen, och framför allt så är det riktigt roligt att tävla i år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar