Planets Startsida Facebook

tisdag 10 juli 2012

Efter Världsungdomsspelen -12

Jag är ganska nöjd med helgen. Det blev bara 100m för mig denna gång. Nytt årsbästa i godkänd vind i försöken för min del med 11.14 vilket absolut är godkänt med tanke på min jäkla förkylning som fick mig sängliggande i flera dagar och två veckor utan ett riktigt bra pass. Men nu jäklar!!

Jag blev totalt 12:a på 100m bland 100 anmälda seniorer, vilket känns riktigt bra. Men min kropp var tung och sliten, jag hade liksom ingen riktig kraft i den. Detta gjorde att jag fick anstränga mig mer än jag borde i loppet och till följd stramade det i vänster baklår. Detta gjorde att Palmas ansåg att det vore dumt att idag tävla på 200m och riskera säsongen. Istället är tanken att träna på bra i veckan och springa 200m i Halmstad nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar