Planets Startsida Facebook

söndag 15 juli 2012

Laxaspelen 2012

Idag bar det av mot 200m i seniorklassen i Halmstad och Laxaspelen. Pga bekymmer med höger baksida det senaste vaknade jag klockan 07.00 för att gå ut och jogga och aktivera baklåret innan vi åkte. Jag var tveksam om huruvida jag ens skulle kunna tävla idag. Men tillslut bestämde jag mig och vi åkte söderut. Loppet gick helt okej, jag hade redan innan bestämt mig för att ta ett ganska lugnt lopp och lät första halvan av 200m loppet vara därefter. Rakan tryckte jag på mer och kände att benen svarade ganska bra. Kanske finns det lite speed i dom. Tiden blev blygsamma 23.01 med 22.63 som pers, men med tanke på kraftiga sidvindar och en lugn förstahalva så gick loppet ändå som jag tänkt. Viktigast av allt: mitt baklår klarade sig ganska bra! Nu är det bara att ladda om tills torsdagens Grand Prix i Karlstad då jag kommer springa sistasträckan i Ullevis stafettlag. Full fart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar