Planets Startsida Facebook

tisdag 11 september 2012

Efter StafettSM


Har spenderat två hela dagar hemma hos Elvira efter stafettSM. Rejält jäkla förkyld vilket är otroligt frustrerande när det finns så mycket annat man vill och behöver göra. Nåja, man kan ju ha det sämre än att hänga här med älsklingen! ;)

StafettSM blev för övrigt riktigt roligt!Jag sprang med seniorerna på lördagen och trots riktigt dåliga växlingar blev vi femma. Visserligen var det sämre än vi väntat oss men med dom växlingarna förtjänade vi inte bättre.

Problemet i min och Martina växel tror jag berodde på att vi mätte in det avstånd mellan mig och Martin då jag skall börja springa (hade sista sträckan) i medvind. Nu när vi sprang var det motvind och det gjorde att han inte kom med lika hög fart samt att han var tröttare.
Resultatet blev att jag kom för långt ifrån honom och fick stanna vilket skapade ett stort avstånd till dom framför. Liknande trubbel hade vi i alla växlingar.

Under kvällen kände jag mig mer och mer förkyld och höll mig på rummet för att bli frisk. Pga förkylningen samt en smärta i vänster baklår avstod jag söndagens Junior-stafett.

Det slutade med silver för killarna vilket var riktigt roligt. Dock miste dom guldet med ynka 5 tusendelar(!!).

Överlag var det ett riktigt roligt SM dock med en stor nypa otur! En 5:e-plats är inte värdelöst, men vi kan såååå mycket bättre! Nästa år så tusan!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar