Planets Startsida Facebook

lördag 30 januari 2010

Hem från Karlstad

NU ÄNTLIGEEEEEN!! En annars tämligen dåligt arrangemang då vi fick vänta en halvtimma mellan heaten eftersom pistolen inte funkade. Men då grejerna funkade då funkade även jag! Jag vann mitt försöksheat på 7.15!! ÄNTLIGEN!! Finalen blev spännande då jag kände att jag kunde springa ytterligare lite bättre om jag hade någon som sprang framför mig som jag kunde jaga. I finalen hade jag Carlos som han förut hette men nu bytt namn till Maximus Fröjd. Där gick det undan för 20 åringen som sprang under sju sekunder, själv kom jag två:a i män och fick 7.13!! Vad jag har längtat efter att det skall släppa och gå riktigt fort! Med det resultatet klättrar jag upp på 7:e plats bland 18 och 19 åringar.

Förövrigt så Släppte det även för Fredde och han hoppade äntligen över 2meter i höjd! 2.01 blev resultatet! Stort grattis!! I höjden så tävlade 3 personer, samtliga från Stenungsund, Filip Jonsson tävlade för första gången och hoppade 1.79 vilket var grymt, fast enligt honom så siktade han på 1.80! Alexander Andersen kom två:a med 1.82, han var ganska missnöjd, senast tog han 1.84 (i somras).

Carl (Kalle) Lindén sprang 1500m och persade med 9 sekunder!
Som ni förstår så var det en lyckad tävlingsdag för stenungsundsfriidrott!!
Nu sitter vi i bussen och äter godis och tävlar i sånger och artister, man säger en artist och så måste nästa säga en artist vars namn börjar på samma bokstav som föregående artist sista bokstav. Jag e ganska kass på det faktiskt..

Hejsvejs

1 kommentar:

  1. Jättetrevlig blogg att läsa! Själv håller jag också på med friidrott så det var bara kul att hitta hit!

    Emme

    SvaraRadera