Planets Startsida Facebook

onsdag 3 mars 2010

Igång igen

Ja, jag har tagit ett litet uppehåll pga. diverse olika anledningar som brist på tid och sjukdom. Men nu tänkte jag slänga in några inlägg under kommande dagar, och idag göra en liten sammanfattning av vad som har hänt under tiden jag varit borta från skrivandet.

  • Först och främst så var vi nere i Malmö och tävlade i inomhus junior SM. Jag åkte ner med förhoppning att ta mig till semifinal på 60m bland de som var ett år äldre än mig, -91:orna och sedan göra allt vad jag kunde i semin för att ta mig till final, men tyvärr lyckades jag inte kapa mitt person bästa, vilket hade behövts för vidare avancemang utan fick nöja mig med två snabba lopp och en total 10:e plats bland -91:orna. Glädjes desto mer åt att jag blev näst bästa -92:an och hade fått en silvermedalj om det hade varit så som det brukar, med andra ord endast vi 92:or som tävlade mot varandra. Oturligt nog så blev Johan magsjuk och fick åka hem utan ett enda genomfört lopp och Fredrik som har ett personbästa på 2.01 i höjdhoppet stannade i tävlingen på 1.93.
  • Jag har svävat på moln det senaste, Elisabeth Höglund har fått sparken från TV-programmet Förkväll, inte för att jag finner något som helst nöja i att titta på programmet men bara det faktum att veta att hårbollen får sändningstid har stört mig något enormt. Varför jag anser detta, skrev jag i ett tidigare inlägg. Men, min glädje övergick till förtvivlan då jag under vistelsen i Malmö läste i en kvällstidning om hennes comeback i TV4. Hon har tydligen fått en annan, mer flexibel roll i programmet. Enligt expressen så skall hennes två kollegor vara lika euforiska som jag över "hmm, aaah, aaah, jaahhh, ahhha, mm, mm, ahhha, kvinnans återkomst". Hennes hår, snart i en TV nära dig.
  • Under OS så förstod jag vilken otrolig gut denna norska skidåkare Petter Northug är. Han skall tydligen tala illa om de svenska skidåkarna i intervjuer i synnerhet om Marcus Hellner, men som den gutten kan åka skidor! Den upphämtningen han gjorde under stafetten följt av raketspurten, han tog ju för tusan tre stavtag för varje stavtag som motståndarna gjorde sista 200 metrarna! Eller den avslutande 5milen var också fantastisk. Den mannen har en växel som ingen annan i världen har men hans personlighet gör att jag inte vet om jag skall hata eller älska honom. Jag är glad över att han presterade och visade vad han går för, men jag är även glad över att Hellner sparkade av hans stav under jaktstarten. Det kan han ha!
  • De två sista dagarna förra veckan fick vi stanna hemma från skolan då våran rektor ansåg att det skulle äventyra våran säkerhet att hålla lektioner i skolan under dagen då snön på taket innebar rasrisk. Han motiverade det med att det skulle bli plusgrader under dagen och snön blev "oöndligt mycket tyngre" då den blir varmare och smälter.. vilket vi naturvetare vet är fel, den väger inte mer! Men vi hade ingen direkt lust att gå och diskutera det vidare. Antagligen fanns det andra faktorer som vägde in. Vi tackade och tog emot!
Mer kommer inom kort!
Hejsvejs

1 kommentar:

  1. Börjar med att säga GRATTIS till din placering under SM! Hoppas du nöjer dig med att vara 2:a bästa -92:an! Och en 10:e plats är aldrig helt fel;) Ii -91:or regerar alltså?:D Haha.

    "Hårfluffen" fick väll sparken för att hon vägrade göra större läppar i direktsändning? Har noll koll om programmet, för det är lite "extremt" att kolla på om du förstår...

    Är du också naturare? Kul!(: Knasigt, 2 dagar? Vi fick ledigt i måndags, sen var det full rulle.

    SvaraRadera