Planets Startsida Facebook

torsdag 11 mars 2010

Konsert

I går kväll fick jag stå över träningen då jag skulle spela på en flygel under en räddabarnen-konsert! En fantastisk upplevelse som verkligen gav mig mersmak när det gäller att uppträda. Mitt klinkande på pianot här hemma låter nu torrt och livlöst efter att ha hört klangen från en sådan flygel. Jag vet vad jag skall önska mig i julklapp nästa år! Inte särskilt stöldbegärlig heller, antagligen en ganska god investering! Pappa delade inte min uppfattning, de kostar väl kanske mellan 50.000-100.000, vad vet jag!
Kan nämna att jag blev överlycklig när folk jag inte känner kom fram till mig och kommenterade mitt spelande och tyckte det va helt fantastiskt. Känslan av sådana kommentarer från främmande personer värmer verkligen.

Ikväll så, eller aa, kväll å kväll, det e mörkt vid fem så det känns som kväll, så briljerade TV4:as Förkväll med sina bländande professionella idéer. Dels så måste jag undra varför de valt en, säkerligen duktig vinkännare, men med total avsaknad av TV-röst. När han pratar låter det som att han ätit en rejäl mängd chili och pga. detta viskar fram orden med dov raspig stämma som spricker i nio fall av tio och slutar meningar med att mima fram orden. Måste väl finnas andra personer med likvärdig kunskap som kan förmedla sina domar utan att man ska behöva tycka synd om personen i fråga.

Framför allt så kan jag inte låta bli att slås av den otroligt spännande idéen att måla naglar på hönor i direktsändning. Vilka tittare riktar sig sådana inslag till? Hur bred kan en sådan målgrupp vara? När jag trodde att de hade förnedrat sig tillräckligt och den "stylade-hönan" var färdig och hade visats upp så tog de inte ut de fyra hönorna ur inslaget utan de strosade runt mellan benen på de som satt i intervjustolarna vilka såg märkbart irriterade ut över detta.
Snubben som kommenterar kungafamiljens skvaller från veckan fick en fråga som handlade om vad han tyckte om något. Han svarade då något i stil med;
- Jag vet inte, jag har massor av hönor runt benen!

Men de får ju folk att prata om dom! och till och med jag är ju en del av deras marknadsföring när jag skriver sådana här inlägg... känner mig faktiskt lite lurad!

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar