Planets Startsida Facebook

söndag 26 juni 2011

Viktor Olsson på Mariagården

Imponerande Viktor!
På midsommarafton innan jag tog mig till Elvira, så skulle Elin åka till ett cafe´ i Stenungsund som heter Mariagården. Anledningen var att en av Stenungsunds absolut största talanger inom musik, Viktor Olsson, skulle under en timma spela några covers samt egna låtar! Då jag inte hade något bättre för mig innan fem-tiden så bestämde jag mig för att hänga med!

Tråkigt nog så var det ganska få som kom för att lyssna, vilket är gaska självklart då de flesta är fullbokade på midsommarafton, kanske dålig dag för en spelning! Men för oss som var där så var det verkligen riktigt bra! Viktor är otroligt talangfull, och jag gillar starkt hans Bruce Springsteen inspirerade sound!

Det blev en riktigt trevlig tid på Mariagården och Viktor inspirerade stort!



Vill man höra mer av Viktor kan man vända sig till hans Youtube-konto

Med tillåtelse av Viktor lägger jag här upp två stycken filmer från dagen. Den första är en egenskriven låt han kallar You're missing. Den andra är en cover av Needtobreathe - Stones under rushing water.


 
You're Missing



 
Stones under rushing water 

MÅSTE SES!

Passar även på att dela denna låten, vilken är min personliga favorit bland de låtar han skrivit, vilken han spelade direkt i radio under denna inspelning från i våras! GRYM!!


Länk till detta klipp finner du här

Tack till Viktor för riktigt bra musik! Keep up the good work!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar