Planets Startsida Facebook

lördag 25 juni 2011

En helt underbar dag!


Ja, hur skall man annars beskriva denna dag!? Få dagar är så perfekta som de man får spendera med de man verkligen verkligen tycker om! Halvtimman efter att jag vaknat ringde telefonen och en viss Kalle, som är hemma på kortvisit, vanligtvis pluggande till tolk i Uppsala, var sugen på att ta en båttur!

Upp ur sängen hoppade jag, efter en stund, väckte Elvira och slängde i mig frukosten! Vi lyckades även övertala Elviras bror om att hänga på så vi blev tre i antalet för denna båtfärd!
Efter att ha ringt runt några gånger till Kalle och bett honom ta med diverse saker då jag endast var midsommarfirande-utrustad så var vi redo att dra ut!

Jag och Elviras bror tog oss till Kalle, jag gående och brorsan cyklande. Väl där så packade vi om med Kalles packning för en lyckad båttur, bl.a. flytvästar och mat, och sedan bar det av mot båten i Stenungsunds hamn. Jag fick skjutsa Kalle på cykeln då vårt första försök med mig på pakethållaren inte blev speciellt lyckat då min vikt är något större än Kalles och det blev väldig obalans i cykeln! Bör väl poängteras att med mig vid styret så var väl balansen inte av det perfekta slaget heller!




När vi kom fram till båten så lastade vi den raskt med de tillhörigheter vi hade med och sedan bar det ut på havet!
Som jag längtat efter denna känsla!
Att åka båt en solig sommardag, ja, lät mig citera Kalle, då känns det som sommarlov!
Underbart väder, något blåsigt, men otroligt skönt!








Då Kalle inte hade badat i år så fick han allt göra det! Gör Kalle det måste jag göra det!
Elviras bror satt mestadels och skrattade åt våra panikattacker när vi kom upp ur vattnet, för även om det var härligt ovan ytan så var det sannerligen inte detsamma under! KALLT, men skönt!







Efter att ha legat stilla en stund och småpratat så släppte vi av Elviras bror på hans jobb och sedan åkte jag och Kalle på näst intill tomgång och pratade om allt mellan himmel och jord! Det finns ingen som jag kan tala med på samma sätt som jag kan med Kalle!

En glass på Stenungsunds-torg fick avsluta en underbar dag, och inleda en förhoppningsvis trevlig kväll!

Snart väntar lite träning och kvälls-mys med flickvännen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar