Planets Startsida Facebook

måndag 30 januari 2012

Ny träningsmetod Redcord!!

Idag på träningen testade jag på Redcord för första gången. En variant för bålträning som jag absolut skall fortsätta med i framtiden.

Nu den närmsta tiden tänker jag försöka lära mig hur det fungerar för att verkligen använda mig utav det till våren.
Principen är enkel. Två rep eller mer i taket med olika hängen i slutet av repet. Man kan t.ex. göra armhävningar med hjälp av dessa genom att fästa handtag man kan greppa tag i längst ned på repet och sedan kan man utföra armhävningarna. Skillnaden mot traditionella armhävningar är att du nu har händerna i repen och det gör att du hela tiden måste ha en spänning i bålen samt mängder av stabiliseringsmuskler i armarna och resten av kroppen.

Riktigt bra träning! Jag utförde bl.a. plankan i den med olika former av knäuppdragningar, vilket sannerligen var jobbigt! Riktigt bra bålträning som jag rekommenderar starkt!!

Här är en bild jag fann på deras hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar