Planets Startsida Facebook

tisdag 20 mars 2012

Ajajaj.. smärta i hälen

Sitter hemma och är sur just nu. Igår på passet sprang en kille ut framför banorna vi sprang på och stannade mitt i. När han sedan skulle flytta sig så sprang han tillbaka över banorna igen och rakt in på min bana. Detta gjorde att jag var tvungen att tvärnita genom att smälla i min vänstra fot så hårt jag kunde i banan för att undvika en rejäl krock. Killen klarade sig bra vad det verkade som och fick endast några skrapsår.
Själv fick jag lite ont i foten då jag antagligen snedbelastade den när jag försökte stanna. Det kändes ganska okej direkt efteråt i foten så jag körde de sista loppen på träningen, men när adrenalinet hade lagt sig något kände jag att jag hade lite smärta i hälen.

Idag när jag vaknade har jag ganska rejält ont på hälens trampdyna. Jag antar att jag fått en blödning i den och att det är det som gör ont. Dock vet jag inte hur jag skall göra med dagens pass.. kanske borde jag inte träna med smärtan men jag får se hur det artar sig.

TRIST!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar