Planets Startsida Facebook

måndag 3 september 2012

Pinsamt i ICA

Då är man tillbaka i vardagen! Första dagen under andra året på Industriell Ekonomi på Chalmers. Idag var det Fysik som stod på schemat och det verkar vara en bra kurs som kan bli riktigt intressant. Antagligen mycket slit men man kan nog få lärt sig en hel del.

Igår höll jag på att dö av pinsam stämning. Dom har precis öppnat en ny ICA-butik bredvid min lägenhet på Mölndalsvägen. Jag var där inne för att införskaffa lite käk att fylla min tomma kyl med när jag ser en man och en kvinna iklädda Netto- (matkedjan) kläder.
Dom gick runt och jag hörde dom viska tillvarandra "se vad fint kött dom har jämfört med oss" och dylikt. När jag närmade mig så vände dom snabbt om och såg mig för att där efter vända sig ner, peka på en ost och utbrista "men se, 74 kronor för en ost! Vi säljer samma för 69kr vilket ger massa pengar över för annat... roligt!".
Sedan tittade vi på varandra och jag såg hur obekväma dom var med situationen. Antagligen så har de blivit beordrade att som anställda gå och göra "reklam" för deras butik för att vinna kunder. Men gud, deras tarvliga försök var bara pinsamt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar