Planets Startsida Facebook

måndag 1 oktober 2012

Tenta på Handels och tuff träning

Vilken dag!
Först ringde klockan tiiidigt. 8.00 började tentan i makroekonomi på handels som jag läser vid sidan av Chalmersstudierna. Jag hade ingen aning om var det var man skulle skriva tentan, jag hade givetvis en adress men jag hade aldrig varit där. Så jag såg till att vara där i god tid för att vara säker på att hitta. Men det var enkelt så jag fick sitta ensam där ett tag innan det började strömma in folk.

Tentan gick riktigt bra, vilket var väldigt skönt men jag fastnade på ett tal som jag inte hade sett förut. Det blev en Chalmerslösning på problemet och jag tror faktiskt att min lösning kan ha fungerat. Lite mer komplicerat än vad dom antagligen tänk men men! :P

Därefter så blev det första passet för säsongen i friidrotten. Det blev inte så farligt som jag fasat för. Först en hel del löpskolning följt av åtta kortare lopp i bra fart. Fyra av dem med pinne på axlarna som man håller kvar med händerna. Detta pga att verkligen aktivera höfterna när man springer. Därefter 16 riktigt korta lopp med bara bromsa vända spring. Riktigt jobbigt för mig då jag håller andan första 25-30m när jag springer och nu hann jag inte andas mellan loppen så det blev mycket jobbigare än vad det borde vara.
Passet avslutades med baklår- och höftböjstyrka vilket är väldigt viktigt för mig.

Imorgon blir det dags för ett riktigt tufft pass! Styrka på eftermiddagen är behövligt men JOBBIGT!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar