Planets Startsida Facebook

måndag 14 januari 2013

Paris -13 och tävling i Uddevalla

Jag och Elvira har nu kommit hem från Paris. Men bara några timmar efter att vi kom hem satte hon sig på ett flyg tillbaka till Frankrike då hon och hennes familj skall besöka hennes bror som är där nere och åker skidor i några månader. 

Vår tid i Paris var fantastisk! Vi såg Eiffeltornet från vårt fönster på rummet vilket var riktigt nice! Resan handlade framför allt om att bara ta det lugnt, njuta och hämta kraft. En riktigt mysig resa som var välbehövlig. Vi åt middag i Eiffeltornet, såg Mona-Lisa, besökte Disneyland och mycket mer! Paris är här med nummer 2 på min lista över favoritstäder där London toppar.

Dagen efter vi kom hem åkte jag och pappa till Uddevalla för att springa årets första 60m-lopp. Det gick riktigt bra för att vara första tävlingen och trots det grymma motståndet slutade jag på en 4:e plats i seniorklassen. Tiden blev 7.11 bara tre hundradelar över mitt personbästa. Det går även att jämföra med 7.24 tiden jag sprang i mitt första lopp förra året. Så jag är riktigt nöjd. 

Film från loppet kommer inom kort!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar