Planets Startsida Facebook

lördag 19 januari 2013

Axeln ur led..

Otur, otur, otur. Är så trött på att det aldrig riktigt kan vara 100% bra. Länge klättrar jag mot toppen och när jag är så nära, så nära, ramlar jag alltid ner och då ofta rejält.

Denna gången tryckte jag axeln ur led under ett träningspass. Ordentligt.
Vi gjorde bålövningar, bl.a. kaveln, en övning då man står i armhävningsposition med knäna i marken och händerna på en skivstång som kan rulla. Sedan rullar man ut med händerna och knäna kvar på samma ställe tills man ligger parallellt med golvet. När man är helt utsträckt drar man sig tillbaka med bålen.
Denna gången gick det tyvärr inte lika bra. I ytterläget small det till bara till i axeln.
När jag satte mig upp kunde jag inte röra vänsterarmen och axeln satt snett. Det gjorde så ont att jag kände att maten var på väg upp samtidigt som jag fick en utomkroppslig känsla.

Jag fick hjälp upp på en plint där jag fick lägga mig på mage och ha armen utanför, hängande, tills den hoppade tillbaka till rätt plats.

Så nu är den på plats igen men den är inte speciellt rörlig och smärtar när jag försöker. Det kommer ta ca ett halvår innan den är återställd enligt läkarna, men förhoppningsvis kan jag börja träna ordentligt snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar