Planets Startsida Facebook

onsdag 4 november 2009

Ännu en dag hemma

Ja, så här sitter man, likt alla andra dagar denna vecka, och snörvlar som en jag vet inte vad. Verkligen tråkigt då jag vet att det är viktigt att vara på lektionerna i skolan, men vad ska man göra? Lika bra att sitta här i min ensamhet och hoppas på att skiten snart släpper. Så vad gör jag då under den här oväntade ledigheten? Jo, svaret är: allt och inget! Jag har plötsligt en massa tid över som jag kan ägna åt saker som annars prioriteras bort pga. tidsbrist. Som att läsa GP vid frukostbordet och aftonbladet samt expressen på nätet. Riktigt skönt måste jag säga, men samtidigt så tråkigt. Det går ganska snabbt att läsa ut det utbud av artiklar som är nya på internet och dagens GP kan jag utantill vid det här laget. Jag har spelat piano, gitarr, målat, ritat, skrivit mejl, läst nyhetstidskrifter, läst serietidningar, försökt att plugga lite mellan huvudverks-perioderna, lyssnat en hel del på musik, och, inte minst.. lyssnat på P3! Denna förbjudna handling som jag hade bestämt mig för att aldrig mer lockas göra! Varje dag under min sommarjobbs-tid gick jag och lyssnade på denna ofantligt irriterande "Henrik Torehammar", guuuud!!! Jag blev mer och mer galen för varje dag som gick pga nötandet i mina öron av hans gälla stämma. Och till råga på allt så måste han tycka till om allt möjligt, till och med värre än vad jag gör. Nej, jag hade lovat mig att inte lyssna på P3 innan nästa års sommarjobb, men här sitter jag med "Christer i P3" dunkandes i högtalarna.
SVAGT Niklas SVAGT!



När jag bläddrade igenom Aftonbladet.se så fann jag en intressant artikel mellan alla skönhetstips och arga debattinlägg angående Svininfluensavaccinet.

Denna artikel handlade om en ledare på ett kollo i norra Roslagen under sommaren 2007 som skall ha monterat upp en kamera i en bastu och spelat in videoklipp på de nakna barnen som sitter i bastun. Detta märkte några barn då de använde en dator som tillhörde fritidsanläggningen som visade sig vara full av bilder av ungarna när de var nakna.
Mannen greps och åtalades för sexuellt ofredande och brott mot lagen om allmän kameraövervakning. Men då polisen inte ansåg att det var nödvändigt att hålla honom häktad under den fortsatta utredningen släppte dom honom.
- "Jag anser inte att han på något sätt kan förstöra utredningen genom att vara på fri fot", säger åklagare Lars Göransson.

Men det visade sig att Lars var helt fel ute.
Den åtalade mannen flydde till Thailand då han släpptes fri och höll sig undan med skyddad identitet tills fallet nu preskriberats.

Kaxigt nog hörde mannen av sig bara någon timma efter att fallet preskriberats och bad att återfå sin kamerautrustning!

– "Klart man kan uppröras över hur enkelt man kan få brottsmisstankarna preskriberade", säger kammaråklagare Eva Thunegard till aftonbladet.

Här hittar ni artikeln: aftonbladets artikel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar