Planets Startsida Facebook

måndag 2 november 2009

TV4 är det bästa som hänt världen... not...

Blev ingen träning tyvärr! Jag ringde min tränare och vi valde att flytta fram passet till imorgon som annars brukar vara vilodag! Kör väl relativt lätt då, antagligen distans med styrka efter, blir tuffare pass på onsdag med intervaller i Kungälv.


Istället för att träna så slängde jag mig framför TV:n, något som är lågt prioriterat just nu pga. av att tiden inte räcker till i vanliga fall. "Tinas Cookalong" stod det i TV:tablån. Med ett suck kastade jag mig i soffan för att se vad de nu är TV 4 har "Cookat" ihop i brist på andra idéer. Även denna gång slutade det i högljudda hånskratt åt nissarna på "sveriges största TV-kanal". Det visade sig att dom hade smällt upp ett minikök i en studio där Tina skall laga mat tillsammans med någon känd person. Ok, so far so good. Men till råga på allt så har dom dragit in publik som skall stå och titta på när hon lagar mat. Jag kan väl förstå att det är en grej att vara tittare hemma om man inte har något bättre för sig, men att åka till en studio och stå å titta på är ju helt galet. Det var till och med barn där. Vilka föräldrar!! Om det inte vore nog med det så har dom försäkrat sig om att detta skall bli total flopp genom att låta Tina dra mängder av dåliga ordvitsar och skämt. Att försöka kombinera matprogram med otroligt usel komik visade sig verkligen inte vara någon höjdare. Pinsamt rent ut sagt! Det skulle stannat med 2001:års "Tinas mat".

Big Boat
Men det finns inte en chans att något TV-program någonsin kommer komma i närheten av det mest motbjudande av dom alla, alla kategorier, "Förkväll". Att dom ens låter Elisabet Höglund komma i närheten av en kamera och mikrofon är helt ofattbart!! Här är det inte hånskratt som bubblar upp ur mig utan skollunchen. Hon pratar i mun på sina gäster, står och läser manus när kameran filmar henne, pratar helt osammanhängande, frågar frågor som gästerna skrattar åt då dom är fruktansvärt oväsentliga. Och visst, man skall inte klaga på andras utseende, åtminstone inte på småsaker, jag är den sista som vill göra det.. men snälla.. ska man vara värd i ett TV-program så är det väl inte nödvändigt att se ut som om man åkt Cabriolet i 200km/h till studion? Jag menar, hon skrattar ju själv åt det och påpekar själv att hennes hår skulle kunna vara en potentiell plats för en fågel att kunna flytta in i. Kan man inte bara, jag vet inte, platta det.. eller dra en mössa alternativt sopsäck över huvudet på tanten? Eller bara slänga ut henne från allt vad TV heter där det finns kameror och mikrofoner inom räckhåll!
Nu vet jag varför jag slutade titta på TV!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar