Planets Startsida Facebook

måndag 9 november 2009

Ett inlägg i alla hast

"Ett inlägg i alla hast" är en bra rubrik då det speglar sanningen på ett värdigt sätt! Jag har väldigt mycket att göra i dessa tider, framförallt då jag varit sjuk och då givetvis frånvarande från skolan under förra veckan. Resultatet blev mängder av läxor och missade prov, vilket är det sista jag behöver just nu känner jag. Men nu är jag tillbaka i skolan iaf! Att döma av min bestående seghet under dagen så har jag antagligen en gnutta förkylning kvar i kroppen.

Annars har det väl varit en ganska okej dag! En engelska-redovisning i skolan som ändå gick över förväntan är väl skönt, våran lärare berömde oss efteråt och jag kände att det var precis vad jag behövde under dessa hektiska tider. Positiva ord värmer!

Träningen idag bestod av 60m + 80m + 100m + 120m i två serier med bra fart. Det kändes väldigt bra att få vara tillbaka på banan igen och få känna att det går att springa. Blev väl lite snabbare seg i benen än vanligt pga. förkylningen jag lidit av i en vecka, men som sagt var träning precis vad jag behövde. Återigen bekräftelse på att jag är på gång!
Allmänstyrka i ett omklädningsrum rundade av passet idag. Där kan jag erkänna att jag verkligen kände av effekten av att inte ha tränat ordentligt på länge, men det var bara att bita ihop och köra! Tyvärr krånglade min dåliga axel under styrkan, en skada jag antagligen drog på mig under ett fall i ett lopp i Göteborg för några år sedan . Men jag löste det med en annan övning som ersatte den tänkta ganska bra.

Nu blir det svenskaprov-plugg och sedan sängen!
Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar