Planets Startsida Facebook

söndag 8 november 2009

Farsdagsfirande och träning


Hej, idag har vi firat pappa och morfar genom att bjuda hit gammelman på farsdags-fika och tårta. Alltid lika trevligt att ha våran älskade morfar på besök! Hans dåliga minne är naturligtvis lite lustigt då han hela tiden, så fort det blir tyst, börjar prata om samma ämne varje gång. Antingen att hans andra dotter, min moster är bortrest, eller att en kille har flyttat in i samma hus som hans föredetta sambo bor i. Om han inte hittar ordet, som så många gånger händer, så är det iaf lätt för oss att fylla i och hjälpa honom då vi har hört det så många gånger förut! Hur som helst så är morfar bland det bästa i mitt liv! Vi har så många fina minnen tillsammans!


Igår kväll så var jag ute och sprang i en backe en bit ifrån mitt hus. Den är ganska brant med ett flackt mittenparti. I den tränade jag 3x3x150meter med 3min vila mellan varje och 5min i serievila. Det kändes helt okej! Jag var ändå nöjd med mitt beslut att inte åka till Göteborg på morgonen då jag ändå inte var hundraprocentig! Lätt bålstyrka + pilatesboll avslutade passet igår!

Idag så blir det något av ett mellanpass då det blir snabba intervaller imorgon med "den vita kenyanen". En 15minuters löpning i relativt hög fart blir dagens pass. Möjligtvis lite styrka som avrundning.

Hejsvejs

1 kommentar:

  1. Men niklas hur kan du ha friidrott som"huvudaktivitet"?? man blir la fan inte smart av att springa i full fart som vilken annan idiot som helst!!

    SvaraRadera