Planets Startsida Facebook

fredag 6 november 2009

Lätt intervallpass efter förkylningen

Ikväll är vännerna på en fest på Tjörn, och jag orkar inte åka dit pga min förkylning. Bör väl även nämnas att jag skall till Göteborg för att träna imorgon och då måste jag åka hemifrån vid 08.00 vilket betyder att övernattning ute på öarna inte är att rekommendera. Resultatet blir en kväll snörvlandes pga min förkylning, hemma med familjen, vilket inte är så dumt det heller! Det kan jag leva med!

Idag lyckades jag iaf komma iväg till skolan. Det kändes bra att få lämna mitt rum där jag annars spenderat det mesta av den senaste tiden. Efter samråd med min tränare drog jag ner till friidrottsanläggningen vid 13.00 då skolan slutade och tränade ett "kom igång pass" bestående av 6 x 150m med lugn fart. Dom gick väl runt 20-21 sekunder, men sista tryckte jag på något och den intervallen hamnade väl runt 17-18. Missade när jag skulle stanna klockan så det är en ren uppskattning. Efteråt gick jag in i gymmet i två timmar och lirade runt lite grann. Körde relativt lätta vikter med 20 reps på nästan varje övning.

Så nu sitter jag hemma och undrar hur det kommer gå med passet imorgon.. kommer jag orka tro? Hoppas, hoppas att förkylningen känns bättre när jag vaknar!

Nej, nu blir det fredagsmys! Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar