Planets Startsida Facebook

lördag 14 november 2009

Två träningar och en övernattning i gbg

Ja, då var man hemma igen efter en riktigt rolig fredag och en lika rolig lördag i Göteborg. Jag och Fredde åkte dit med pappa på fredagen och samlades med de andra vid fem. Vi sprintrar tränade lite starter i kurva, inget superseriöst, utan bara för att känna hur det kändes. Sedan så gjorde vi 2 x 150m med 3min vila som test, med tanken att det inte fick gå långsammare i andra loppet än 1 sekunds differens. Så vad händer?
Vi springer tre och tre, mina kompanjoner visade sig vara mina nära vänner, orienterarna Calle och Anders. I friidrottsklubben orient så har dom tydligen utvecklat ett supersmart system vid starter! I stället för att göra som alla andra : 3, 2, 1, kör! eller möjligtvis 2, 1, kör! Så säger mina kära vänner: 3, 2 å så springer dom på 1!!? HALLÅ?
Aja, Anders stack iväg ganska rejält och jag han inte riktigt springa ifatt honom på första 150 metaren. En tiondel bakom, 17.5 mot hans 17.4! Calle vet jag inte riktigt! Han hade haft lite problem i veckan så han maxade väl inte.
Så i andra loppet så skulle jag springa bättre än 18.5 på 150m för att inte ha tappat mer än vad som är, så att säga "godkänt". Tiden blev 17.3, fast jag var trött efter förra loppet! Jag förbättrade mig alltså 2 tiondelar mot första loppet! Guuuud vad jag ville veta vad jag kunde göra i första loppet då man var pigg i benen. Men så är det ibland!

Efter våra tester så drog vi till hotellet med hjälp av spårvagnen och checkade sedan in på Scandic Crown där vi skulle spendera natten.
Magen kurrade ganska rejält och vi beslutade oss för att gå ut för att äta så fort vi duschat och gjort oss i ordning.
Calle och Fredde tyckte att vi skulle dra till en restaurang vid nordstan som de kände till och tyckte om. Buffé klingade gott i våra hungriga öron!.. eller aa.. det var väl våra magar som var hungriga... ni fattar! Det slutade med att vi gick där ifrån då vi insåg att det inte fanns någon Buffé och ingen av oss var väl supersugen på att punga ut 259kr för en pluttig hamburgare och väldigt väldigt få potatisbitar! Så vad gör sex stycken hungriga tonårspojkar då?
DONKEN!! så det blev en Bigmac, pommes, fanta och en cheeseburgare, för 70kr eller något i den stilen. Och mätt blev man också!

Fredagens första höjdare var annars när vi tog spårvagnen till Centralen och John, den himla nissen, drog fram sitt munspel, som han förde väsen med lite överallt, och spelade lite inne i spårvagnen. Plötsligt, från ingenstans, drar en snubbe på 20-25år som står och väntar på att gå av spårvagnen fram ett munspel ur rockärmen även han och spelar med! HUR OFTA HÄNDER DET?? Snacka om att vi blev paffa!!! Synd att vi inte fick med det på bild!

Den andra höjdaren var när John skulle busa och gick innanför en avspärrning på en scen och satte sig där och spelade! Då stormade en vakt fram från ingenstans och skällde ut John ganska rejält! Har nog aldrig sett John så stum! Han brukar alltid ha något finurligt att slänga ut sig under utskällningar.
Tyvärr så blev jag också ganska skraj när Vakten sprang fram till John att jag stängde av kameran... men man kan höra hur han började sin utskällning med: VAD ÄR DET DU INTE FATTAR MED KEDJORNA SOM SPÄRRAR AV SCENEN???

Mycket glädje!


Johns spelning



Men tiggandet inne på nordstan gick bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar