Planets Startsida Facebook

onsdag 30 maj 2012

Powerknäböj 200kg!!

Bra pass igår!
Jag körde ett antal olika övningar på gymmet. Mycket hopp bland annat.
Bäst av övningarna gick nog powerknäböjen som kändes riktigt bra!

Jag inledde med uppvärmning genom att stegvis minska repsen och öka vikten. Känslan var bra och jag valde att testa två typer av poweknäböj. Dels så gjorde jag riktigt djupa, men  fick känning i högra delen av ryggen längst ner. Så jag körde upp till 150kg och sedan valde jag att inte köra så djupa. Så jag höjde stången något snäpp och körde på upp till 200kg.
Filmen nedan är från 200kg repsen. Gjorde 2st. Riktigt nöjd!




2 kommentarer:

  1. är väl bara 80 på varje sida? plus att den stången väger bara 15

    SvaraRadera
  2. Tre stycken smala 20:or = 60. + en röd 25kg = 85. + en 5:a = 90kg på båda sidor. Att stången bara väger 15 kan jag gå med på! Sedan om anordningarna till stången man krokar fast den med samt friktionen mot stången man drar den upp och ner på väger över för de sista 5kg kan man diskutera. Men låt säga 195kg då! :)

    SvaraRadera